Música

Atupa estrena ‘Foríssima’ i buida el carregador

Redacció | 16 Octubre 2019

Atupa publiquen Foríssima i sorprenentment el signen com una carta de comiat, ja que «a no ser que aparega el miracle de la resurrecció, probablement suposarà la mort del grup». El disc sona a rap, a french house, Dance, Afrotrap, Dancehall i Trap, i compta amb col·laboracions de Pa Lao (Orxata), Hèctor Peropadre (Aspencat) i Saudade Sauce. Ja disponible a YouTube, Bandcamp, Apple Music i Spotify. El 26 d’octubre Atupa presentarà Foríssima a la Sala Moon de València i dijous 31, a la Sala Apolo de Barcelona.

Davant d’aquest punt d’inflexió, els Atupa han decidit riure-se’n. Per alguna cosa, són quatre amics sense pèls a la llengua disposats a veure el grup morir però «dient la seua». Enrere queden més de cinc anys de carrera carregats de bons moments i la certesa que l’escena musical del País Valencià afortunadament ha canviat molt respecte quan van començar. Segur que alguna cosa hi tenen a veure.

Després d’aquest lustre formant part de la indústria musical valenciana el grup analitza la seva història i les diferències que hi ha a l’escena actual. Més enllà de les misèries, Atupa ha firmat cançons alliberadores, tant en la música com en les lletres. El grup no vol rendir comptes amb ningú, sinó que vol parlar de la seva evolució com a persones que lidien amb els problemes diaris i amb les relacions humanes.

Foríssima

Atupa ForíssimaForíssima parla de l’enyor a la terra que senten els membres d’Atupa quan estan de gira. Del record dels seus avantpassats a “Llegat” on Héctor Peropadre, exmembre dels Aspencat hi interpreta guitarrons i llaüts. Parlen de l’estima a les amistats de tota la vida a “À” i reflexionen a ritme de French House sobre com s’ha transformat la seva amistat a l’entrada de l’edat adulta i de tot allò que val la pena, com la publicació d’un nou disc a l’honesta “La reunió”. A aquest track i col·laboren vocalment Noche i Antwan, membres de Saudade Sauce i productors del disc.

En la mateixa línia hi ha “Gran”, on reflexionen sobre el sacrifici i la militància, l’amor-odi d’estar en un grup de música. També parlen de les relacions tòxiques a “Toxic”, que al compàs d’un riddim dancehall homenatja a personatges complicats però estimables com Joker o Ana Belén. Hi ha també referències a la festa per la festa a l’afrotrap “Que tremole la terra”, de la quotidianitat i el costumisme a base d’autotune a “Perfils” i de la -literalment- gossa de l’ex de Fran a la tendra i íntima “Maya la Indominable”.

Rajades i sinceritat

Així, ple de contradiccions com qualsevol persona Atupa no s’esforça a ocultar-les i es mostra més transparent que mai. Encara que això supose confessions que poden no ser ben vistes pel seu públic. A “Me cago dentro” els valencians fan una rajada considerable a ritme de trap de la indústria musical valenciana, el públic i els seus grups, Atupa inclòs. La tornada la firma Pa Lao, excantant d’Orxata. Tanca el disc la contundència de la -possiblement- massa sincera “No más”. Ací confessen tot el que els fa mandra d’anar amunt i avall fent concerts. Aquest llistat s’acompanya d’una promesa: No tornaran a tenir mandra. Siga perquè es dissolen o perquè l’èxit els ho fa replantejar.

Tal com ha quedat palès, musicalment parlant el disc és un pas endavant. L’equilibri entre la producció musical i les veus és una autèntica filigrana. Els ritmes africans i llatins s’obren camí entre els ritmes urbans habituals d’Atupa i l’edició de veus pren un lloc clau a algunes de les cançons. El disc està produït íntegrament per Saudade Sauce, col·lectiu del que és membre Noche, (el DJ d’Atupa).





, ,

Sense comentaris. Sigues el primer.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada


Aquesta web utilitza galetes per a millorar l'experiència de l'usuari.