Cinema i Televisió

El cinema valencià es celebra a la 35a edició de la Mostra

Lucía Pérez | 22 octubre 2020

La Mostra de València-Cinema del Mediterrani celebrarà la 35a edició entre el 22 d’octubre i l’1 de novembre als cinemes Babel i la Filmoteca. Un any més, manté la seua aposta per a difondre el cinema valencià internacionalment, comptant amb deu títols de ficció i no ficció signats per cineastes valencians, tant debutants com de llarga trajectòria. Enguany no serà un certamen com el de les edicions anteriors: menys gent acreditada, sales amb un aforament a la meitat i molts dels convidats internacionals no podran acudir, però la direcció tenia clar que el festival es faria als cinemes. Per això, des de l’organització han treballat perquè el festival se celebre de manera presencial i les sales continuen sent el gran espai de projecció, malgrat la situació actual. Les projeccions començaran el divendres 23 d’octubre i terminaran l’1 de novembre, per a les quals ja es pot consultar la programació i adquirir les entrades anticipades.

El documental dirigit per Óscar Bernácer ”La receta del equilibrio”, protagonitzat per Ricard Camarena i Mari Carmen Bañuls, és un dels títols que més ressona en aquesta mostra, on narren el retorn als seus restaurants després del confinament. S’estrenarà a València després del seu èxit en la secció culinària del Festival de Donosti.

La receta del equilibrio

Vicent Monsonís torna a plasmar en la pantalla gran una obra teatral del valencià Chema Cardeña amb ”La estancia” convertida en ”Un cercle en l’aigua”, un thriller històric que protagonitzen Raúl Navarro, Ricardo Sáiz, Iris Lezcano, Jordi Ballester i Enric Juezas. La banda sonora compta amb composicions de Carles Magraner i composicions del període shakesperià interpretades per Capella de Ministrers.

La Mostra comptarà també amb l’estrena de ”La última cena”, de María S. Torregrosa i Toni Agustí. La proposta és un experiment dut a terme en un sol dia, on els actors es van submergir en un joc d’improvisació basat en tan sols una breu descripció dels seus personatges. Compta amb la realització d’Andrea Jaurrieta, nominada al Goya per ”Ana de día”.

La última cena

La última cena

Ignacio Estrela presenta el documental ”Segrelles, ilustrador universal”, un recorregut per la figura del pintor i il·lustrador valencià Josep Segrelles i les seues més de cinc mil obres. Compta amb la col·laboració de Guillermo del Toro i es podrà veure a València per primera vegada després del seu pas pel Festival de Sitges.

 

 

”La benvinguda” és el llargmetratge de ficció amb el qual el realitzador Pablo Peres torna a la Mostra després de projectar el seu polèmic documental ”Cinema i utopia” (2018). En aquesta ocasió, qüestiona les idees preconcebuda sobre la família i els seus arquetips, en una producció de baix pressupost que trau molt partit dels seus recursos i apuntala a la trajectòria del jove cineasta.

També es podrà gaudir de ”La desvía”, d’Agustín Rubio Alcover, una òpera prima produïda íntegrament en anglés a base de plans seqüència així com ”Swing, la vida d’un Secret”, el debut de Miguel Ángel Font Bisier, que compta amb coneguts actors valencians com Jaime Pujol, Cristina Perales o Paula Braguinsky.

Aquests títols, que en la seua majoria compten amb el suport del IVC i À Punt, se sumen a les dues pel·lícules valencianes de la Secció Informativa: ”Coses a fer abans de morir”, de Miguel Llorens i Cristina Fernández i ”Camagroga”, d’Alfonso Amador.

Coses a fer abats de morir

 

A elles se suma ”Aos Nossos Filhos”, la segona pel·lícula com a directora de Maria de Medeiros, que enguany recollirà la Palmera d’Honor de la Mostra de València. Està rodada al Brasil i aborda l’homosexualitat i els nous models de família a través de l’amor, la soledat i les fissures en les relacions.

 

Foto: Sophie Boulet)

 

El festival reconeix l’extensa carrera de la directora, guionista i cantant portuguesa amb major projecció internacional. L’actriu, que es va forjar treballant amb cineastes tan importants com Manoel d’Oliveira (“La divina comedia”), Quentin Tarantino (“Pulp Fiction”), Philip Kaufman (“Henry & June”), Juanma Baix Ulloa (“Airbag”) o Bigas Lluna (“Huevos de Oro”), ha compaginat des de la segona meitat dels huitanta la interpretació amb la direcció (és autora de diversos documentals), i va aconseguir la seua consagració internacional en 1994, quan va guanyar la Copa Volpi en el Festival de Venècia per la seua interpretació en el film “Três irmãos”, de Teresa Villaverde. El director de programació, Eduardo Guillot, ha justificat l’elecció Maria de Medeiros per ser una figura clau del cinema del mediterrani de les últimes dècades.

També es projectarà per primera vegada a Espanya ‘’Ordem moral’’, de Mario Barroso, la seua última interpretació protagonista on recrea a Maria Adelaide Coelho da Cuna, hereua en 1920 del periòdic més important de Lisboa en un entorn patriarcal, on s’enfronta a la seua família.
S’inclou també en la mostra ‘’Capitanes de abril’’, el seu debut com a directora de llargmetratges o títols més recents com ‘’Dos Fridas’’, de la directora Ishtar Yasin o ‘’Viaje a Portugal’’, de Sérgio Tréfaut. El cicle es completa amb “Je ne suis pas mort”, de Mehdi Ben Attia, una inquietant rondalla sobre la França contemporània, i “The Saddest Music in the World”, de Guy Maddin, ambientada durant la Gran Depressió i centrada en un concurs per a trobar la cançó més trista del món.





, , , , ,

Sense comentaris. Sigues el primer.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.


Aquesta web utilitza galetes per a millorar l'experiència de l'usuari.