La Gossa Sorda torna amb 3 dates i un single “A tornallom”

El retorn de La Gossa Sorda als escenaris, sota la minigira “A Tornallom“, no és simplement una celebració nostàlgica dels 10 anys des del seu últim concert a Pego. Els membres de la banda han subratllat que, si bé l’aturada no va ser planificada amb una tornada present i la decisió va ser “molt natural”, la coincidència temporal els obliga a tornar a “parlar del present” i a projectar el seu discurs en un moment social “bastant més crític”.

Aquesta tornada és entesa pel grup com un moviment dins de la “batalla cultural“. Algunes de les motivacions són la ràbia i la vergonya sentida davant el context sociopolític actual, especialment per la gestió dels efectes de la DANA al País Valencià. L’objectiu és “tornar a donar canya i fer front al pensament únic i al conformisme”.

La tria per l’autoproducció i l’autogestió en aquesta tornada és crucial per a ells, ja que han establert clares “línies roges” respecte a on no volen actuar. Aquesta configuració permet a La Gossa Sorda prescindir dels grans circuits comercials i, de manera explícita, evitar festivals com el Viña Rock, invertits pel fons pro-sionista KKR. La banda reivindica el seu poder per impulsar coses pròpies, no només esperar a ser contractats.

En la data al País Valencià (Picassent, 25 d’abril de 2026) col·laboraran amb Famílies pel Valencià, a la ticketera tindrem l’opció de donar 1 € extra, que serà duplicat per Caixa Popular, destinant tots eixos fons a la lluita per la llengua a l’ensenyament. A més, l’elecció de Picassent com a data inicial busca potenciar l’èxit de la manifestació del 25 d’abril i fer del concert una “gran nit de la música en valencià” en què puguen tocar altres grups.

A les Illes Balears (2 de maig de 2026, Palma), l’organització es farà conjuntament amb Joves de Mallorca per la Llengua i serà a Es Coliseu (la plaça de bous de la ciutat). L’única data a Catalunya (23 de maig, Cunit) preveu la participació de “grups catalans de música en català i combativa” per reforçar el discurs.

Una única cançó i participació de membres històrics

El retorn ha generat una forta “il·lusió” i una gran “responsabilitat”. La banda torna amb els 11 membres inicials, incloent-hi la participació d’Arnau Giménez (Malifeta) en els tres concerts, i es presenta com una experiència de revisió col·lectiva de les seues històries. La banda té pensat llançar un single anomenat “A Tornallom” per a explicar amb detall les raons de la seua tornada. Es confirma que no tenen plans per a un EP o un disc complet.

Respecte als projectes individuals dels membres (com Pep de la tona o Malifeta), confirmen que la minigira és compatible. No obstant això, Pep de la Tona -ha anunciat Josep Nadal- que farà una aturada després del seu últim concert al Festivern per a la creació d’un nou disc.

Aquest triple esdeveniment esdevé, doncs, un front de la “batalla cultural” on La Gossa Sorda pretén, a través de la seua música i de les seues aliances amb la societat civil organitzada, animar als valencians i valencianes a la resposta col·lectiva i a lluitar contra el conformisme.

Les entrades eixiran el 18 d’octubre i tindran un cost de 35€. Es pdoran aconseguir a través de Movingtickets.com a les 11 h, i hi haurà una cua digital que s’obrirà a les 10 h.

La Gossa Sorda Gira