El blog de gravació d’Auxili -2a part-, Detonem l’estona

Després de l’èxit recollit en el primer blog de gravació, els Auxili tornen a la càrrega amb la 2a part:

Tenim moltíssimes ganes de mostrar-vos el nou tema, al que hem anomenat Detonem l’estona. Però haureu d’esperar fins el 3 de Març per poder escoltar-lo. Aquest tema vindrà acompanyat d’un clip, com no, realitzat per Anmorsigol.

Auxili ViñarockEstàvem impacients per poder anunciar que estarem al ViñaRock 2015. Era una sorpresa que ja sabíem des de feia un temps i no podíem aguantar-ho més. Portem molts anys anant com a públic i per a nosaltres és tot un regal compartir escenari amb grans del reggae com: Dub Inc, Protoje, The Wailers i amb companys com Aspencat o Mediterranean Roots. Per suposat anirem a veure als altres escenaris als grans de: La Raíz, La Gossa, Zoo, EUKZ, Los Chikos… Continuem amb el segon mini-blog de la gravació, on us contem les nostres vivències.

1r dia de gravació

Arribem sobre 11:00 del matí després de que Marc i Esteve agafen un tren a les 08:00 fins arribar a València per continuar el viatge fins Borriol amb Adrià( taxista oficial entre altres moltes coses). A la ment la lletra del tema no parava de ressonar, mentre el disc de Train to Roots ens motivava i alegrava el viatge.

Una vegada a Borriol, Sam ja ens esperava a l’estudi. Després d’un bon esmorzar vam rebre la visita de Marc Guardiola, Samaruc per excel·lència, gran amic i company d’aventures. Havíem parlat anteriorment amb ell per a que ens donarà la seua opinió i ens ajudarà a fer uns retocs abans d’enregistrar les veus i ens vam ficar de cap amb la revisió de la lletra. No vam tindre molt de temps abans de dinar, vam subratllar les parts que no ens molaven i vam anar a dinar, com no, a casa Sam (Pensió Ferrer-Faus).

Durant la vesprada vam finiquitar la lletra, centrant-se, sobretot en el pont ja que és un trosset important del tema i calia donar-li significat i força. L’ajuda de Marc va estar de luxe sobretot a l’hora de la cohesió, redacció i sentit del tema, gràcies bro.

2n dia de gravació

Dormir en l’habitació de Dolça és bestial, lloc perfecte per a la meditació i per a reviure la creativitat i la innocència del xiquets/tes. Carregats d’aquestes bones vibracions, vam marxar cap a l’estudi. Rutina, esmorzar i més cafè, calaetes màgiques i a gravar. Després d’uns exercicis de vocalització (consisteix en posar-se un boli travessat a la boca i cantar) i deixar la melodia de la veu clara, Esteve va entrar a la peixera. Ara sí que havia començat la gravació. Esteve va estar repartint flow durant quasi dues hores deixant-se la veu amb la rítmica perfecta, també va doblar veus i va fer cors.

Se’ns feia tard i la üela de Sam ens havia fet pollastre per dinar. Reprenem la feina per la vesprada, no sense abans fer cafè, escoltem les veus d’Esteve per veure que tot estiga correcte i seguim, és el torn de Marc. Ho te molt clar, sols necessita unes poques preses per deixar la seua línia de veu amb molts bons detalls d’afinació.

Auxili detonem l'estonaEscoltem el tema durant una hora, ja tenim les veus principals gravades , per a nosaltres ja és un temasso i encara queden coses per fer. Continuem amb els cors, Adrià practica la tornada i un parell de cors que té guardats de sorpresa. Wythney (Adrià) entra a la peixera, en mitja horeta ho te fet. Se’ns han fet les 20:30 i ja estem un poc saturants, Fèlix arriba a Borriol des de València amb un “bla bla car”, se’n anem a descansar, ja ho tenim bé.

3r dia de gravació

Anem per feina ben prompte, més cafè. És el torn de Fèlix, es llegeix la lletra unes mil vegades i entra a gravar cors, la gravació esta sortint molt bé i ja ens queda menys. De sobte, el timbre. Per fi la sorpresa, apareix Joan Marc (teclista de La gossa sorda) el mestre de les tecles.

Una vegada finalitza Fèlix, que ha quedat molt apanyat, Joan Marc munta el seu teclat. Estem tots impacients per veure com quedarà després dels teclats. Comença amb el “Hammond” i les bases rítmiques, ja té un color especial, acompanya la línia del baix perfectament. Continua amb els pianos i per a nosaltres esta quedant un dels millors temes que mai havíem fet. Decidim anar a dinar al bar.

Per la vesprada hem estat escoltant mil i un efectes i sons per clavar-lo al tema, junt amb un sintetitzador i el teclat de Joan Marc comencen a sonar coses rares però molts guapes.

Vaja passada de tema (pensem), amb tots els teclats, pianos i efectes ja és altra cosa. Gràcies Joan Marc per posar el teu talent a “Detonem l’estona”. Més tard re-gravem alguna coseta que no ens convenç de les veus i ja és el torn de Sam, ell ara ha de modificar volums, mirar que tot estiga al “tempo”, etc. Acabem a Castelló per la nit de festa a un pub d’skinetos, s’ho vam passar de puta mare. Castelló Antifa!

4t dia de gravació

Ens alcem tard, realment hui sols ens queda escoltar el tema un milió de vegades i veure que tot estiga perfecte. Fem un dinar de família amb Marc i Dolça (la major)per rematar la gravació i ja quasi hem acabat, sols falta una cosa.

En breus Jano (DJ de La raíz) ens enviarà els seus efectes i “scratchs” per al tema. Ara sí que comença la feina de mescla, és el torn de Sam. Tenim moltes ganes de mostrar-vos el treball!

Participa Participa

Bossa “Jo per tu, tu per mi”
Bossa estil tote bag d'edició limitada "Jo per tu, tu per mi" posada a la venda per finançar els III Premis Tresdeu a joves creadors/es valencianes. D...
Preu 4.80 €
Fanzín Foguera
Foguera és una proposta en paper que aborda en les seues 68 pàgines reflexions entorn a quatre temàtiques: Internet, cultura, precarietat i noves ideo...