Llocs

Ballet vs. Porno, visions i revisions sobre Wakefield Poole

Redacció | 4 Novembre 2015

ballet las navesLas Naves organitza la taula redona “Coreografies Pornogràfices“, el 5 de novembre a les 19.30h, sobre postporno i dansa amb motiu de l’estrena a València del muntatge “Wakefield Poole, Visiones y Revisiones” de Mauricio González, divendres que ve 6 de novembre en l’Espai Mutant de Las Naves.

Serà una taula redona en la qual s’abordarà el complex vincle entre dansa i erotisme a través del treball dels ponents, que exposaran el seu punt de vista i experiències. Porno i dansa per fi en una sola obra. “És una peça que interroga directament i sense embuts la representació coreogràfica del sexe, amb tota la càrrega simbòlica que açò comporta” apunta Guillermo Arazo, responsable de Programació.

En “Coreografies pornogràfices” presentada per la comissaria Marisol Salanova, participen: l’artista Mauricio González; l’artista especialitzat en performance Abel Azcona; l’artista interdisciplinari Saul Segelles i la gestora cultural Carmen Bueloha.

Wakefield Poole i el “cigne porno”

Wakefield Poole va ser ballarí dels Ballets Russos de Montecarlo, on va ballar en moltes ocasions El llac dels cignes. Després va redirigir la seua carrera i es va passar a l’adreça de porno gai, entre els anys 70 i 80. Boys in the Sand (1970), el seu primer film, es va convertir en tot un clàssic i peça de culte. L’artista canari Mauricio González li dedica la magnífica performance “Wakefield Poole: visiones i revisiones”, que arriba al Espai Mutant de les Naus aquest divendres 6 de novembre.

Un sol en el qual Mauricio, vestit de cintura per a a dalt de Príncep Albrech i nu de cintura per a baix, relaciona el ballet clàssic El llac dels cignes amb Boys in the sand, pel·lícula de cinema porno. Un muntatge escènic que adquireix la forma de conferència performance o estudi comparatiu entre aquestes dues obres. L’artista canari també ens parla de la seua pròpia transformació.

Binomi que sumisca més del que poguera semblar a primera vista. González compara en escena i amb l’ajuda d’un vídeo les similituds entre personatges i situacions d’ambdues obres, el ballet clàssic i la cinta eròtica, exposa la tesi que el passat artístic de Poole es reflecteix clarament en la seua forma de fer porno.

Fes-te amb la teua entrada a Ticketea.com. Més informació de les jornades i l’espai en aquest enllaç.





, , ,

Sense comentaris. Sigues el primer.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada


Aquesta web utilitza galetes per a millorar l'experiència de l'usuari.